Advies van TCA

Advies van TCA2017-07-03T12:52:13+00:00

Bij TCA krijgt u ten alle tijde transparant en onafhankelijk advies. Wanneer u ons vertrouwt om samen met u de keuze te maken bij welke provider u uw mobiele vloot wilt onderbrengen gaan wij al volgt te werk:

In een telefonisch of persoonlijk gesprek met één van onze adviseurs worden de ervaringen en wensen voor de komende periode geïnventariseerd. Hierbij wordt zowel gekeken naar de wensen voor de gehele organisatie als de wensen van de individuele gebruiker.

Het resultaat is een rapport met ons advies gebaseerd op uw wensen, onze oplossingen en de berekening van de calculatietool. We tonen u de besparing die wij voor u kunnen realiseren en alle voorwaarden die de provider hanteert. Op deze wijze kunnen wij u van een begrijpelijk en transparant totaal advies voorzien.

Voor een gedegen analyse van uw verbruik verzoeken wij u drie recente facturen aan te leveren. Deze facturen ontleden wij naar verkeersstroom waarna deze wordt ingevoerd in onze calculatietool. Hierin wordt uw gemiddelde belgedrag berekend en vergeleken met de actuele tarieven van de verschillende provider. Hieruit zal blijken welke aanbieder voor u de meest voordelige is.

Bundels of abonnement?

Bellers die veel bellen en het lastig vinden om steeds beltegoed op te waarderen kunnen kiezen voor een GSM abonnement. Een abonnement is een contract voor 1 of 2 jaar met een telecomprovider waarbij u maandelijks een vast bedrag betaalt om van mobiele diensten gebruik te maken.

Bij een belbundel koopt u vaak vooraf een belbundel of minutenbundel in. Bij veel providers omvat dit het totale bedrag van het abonnement. Belt of smst u de bundel geheel op, dan heeft u dus geen extra gesprekskosten. De keerzijde van dit soort abonnementen is dat voor gebruik buiten de bundel een hoger tarief geldt dan het standaard tarief.
Daarnaast zijn er ook abonnementen waar u een klein bedrag per maand betaalt voor de aansluiting. Daarnaast worden alle gebelde minuten en verstuurde berichten apart in rekening gebracht. Dit is ideaal voor mensen die lage vaste kosten willen hebben of een zeer uiteenlopend belgedrag hebben.
Of je nu voor een bundel of een abonnement kiest, beide zijn, afhankelijk van de provider, uit te breiden. Uitbreiden kan bijvoorbeeld met voordeelbundels voor onderling bellen, smsen, internetten en (internationaal) bellen. Hierbij koop je de variabele kosten voor dit gebruik af voor veelal onbeperkt gebruik.

Buitenlandse kosten

Tegenwoordig hebben veel mensen een mobiele telefoon met een uitgebreid abonnement. Ze kunnen net zoveel bellen en smsen als de belbundel toelaat. Vaak is onbeperkt internetten hierbij inbegrepen. Zolang men binnen Nederland blijft is er niets aan de hand, men blijft meestal keurig binnen de kosten van de belbundel. Maar zodra je de grens van Nederland hebt overschreden gelden er andere telefoontarieven.

Uw telefoon gaat automatisch over op een buitenlandse provider die de kosten doorberekent aan uw eigen provider, die daarop deze kosten aan u zal doorberekenen. De buitenlandse provider rekent voor de buitenlandse telefoonkosten ook nog extra geld, waardoor het bedrag wat u per minuut of per sms betaalt veel hoger gaat uitvallen dan u gewend bent in Nederland.

Verlaagde tarieven per 1 juli 2014 binnen de EU

Huidige tarieven Per 1 juli 2014
Bellen € 0,24 € 0,19
Gebeld worden € 0,07 € 0,05
Sms’en € 0,08 € 0,06
Data per MB € 0,45 € 0,20

Voordeelbundels

Ook voor de internationale beller worden er door verschillende providers voordeelbundels aangeboden om gebruik van bellen, smsen en/of internetten goedkoper te maken. Deze zijn beschikbaar voor gebruik binnen en buiten de EU.

10 vakantie tips

Voicemail is een handige dienst, maar kan in het buitenland voor veel kosten zorgen. Zet daarom je voicemail voor vertrek uit! Hoe dit moet, kun je op de site van je provider lezen. Het ontvangen van een voicemailbericht is gratis, je moet echter wel betalen om je voice-mailberichten te beluisteren. Moet je toch dringend bereikbaar zijn en ga je je voicemail afluisteren in het buitenland, dan worden de gesprekskosten vanuit het betreffende land naar Nederland in rekening gebracht. Je hebt voor het beluisteren (meestal) een wachtwoord nodig. Zorg dus dat je deze in Nederland al ingesteld hebt.
Vergelijk voor vertrek de mobiele tarieven. Buiten de EU bestaan vaak grote verschillen. Check of er goedkope alternatieven zijn om te bellen in je vakantieland. Mogelijk kun je ook een buitenlandbundel afsluiten bij je provider. Binnen Europa bieden alle grote providers bundels aan, sommigen ook voor bijvoorbeeld de VS waar de roamingkosten vele malen hoger zijn. Het gebruik van dergelijke bundels valt echter wel altijd buiten het abonnement en zal dus niet afgaan van je normale belminuten en sms’jes waarvoor je elke maand betaalt.
Voor wie wat langer in het buitenland verblijft kan het soms voordeliger zijn door ter plekke een toestel en/of prepaidkaart te kopen. Informeer in het land van verblijf naar de kosten van zo’n kaart én naar de belkosten. Bekijk ook voor vertrek of je provider mogelijkheden biedt om goedkoper te bellen/sms’en of te internetten.
Als je naar het buitenland gaat en je wilt daar mobiel bereikbaar zijn, dan is het belangrijk na te gaan of je toestel daarvoor geschikt is. Afhankelijk van het land waar je naartoe reist en het type mobiele telefoon dat je hebt, werkt je toestel wellicht niet omdat er gebruik wordt gemaakt van een ander type netwerk. Zo heb je voor Noord- en Zuid-Amerika een triband (900/1800/1900) toestel of een Nextel toestel nodig. Check hier of je toestel wel geschikt is.
Voeg het landnummer +31 toe aan de nummers in je telefoonboek (eerstvolgende 0 weglaten)
Noteer/programmeer belangrijke telefoonnummers, zoals klantenservice, alarmcentrale 112 en het telefoonnummer voor het blokkeren van je bankpas/creditcard bij diefstal of vermissing.
Maak back-ups van nummers en informatie die in je telefoon staan i.v.m. de kans op virussen op geavanceerde telefoons.
  • PUK-code om het toestel te deblokkeren na het intoetsen van 3 x een foutieve PIN-code. Deblokkeren: toets **05*PUK-code*nieuwe 4-cijferige PIN-code*nogmaals nieuwe PIN-code #(hekje) of volg de aanwijzingen van het toestel.
  • Beltegoedkaarten voor prepaidbellers: deze zijn in het buitenland soms niet te koop
  • Adressen internetcafé’s van je vakantieland op cybercafe.com
  • Handsfree set voor automobilisten: in veel landen is bellen in de auto verboden en de boetes liegen er niet om.
  • Telefoonoplader
Een sms’je versturen is veel goedkoper dan bellen vanuit het buitenland. Het ontvangen van sms-berichten in het buitenland is gratis. Pas echter op voor ‘spim’: reclame-sms’jes die ongevraagd worden verstuurd. Open geen sms’jes van onduidelijke afkomst. Reageer je  op die berichten, dan loopt je de kans vele euro’s te moeten betalen. Een welkomst-sms’je van de provider openen kan geen kwaad.
Als je je laat bellen in het buitenland is dat voordeliger dan wanneer je zelf belt. Het scheelt tot 50% in de kosten.
Dit is goedkoper dan het versturen via je telefoon. Zet mms ontvangst in het buitenland uit! Het thuisfront op de hoogte houden met fotos? Plaats ze op Facebook of Twitter.
Denk aan je e-mail, updates van sociale netwerken en geïnstalleerde applicaties. Binnen de instellingen van je mobiele telefoon kun je dataroaming uitzetten. Let met een BlackBerry op voor e-mail ophalen en pingen. Gebruik pingen niet buiten de EU.
Bij sommige diensten kun je aangeven om automatisch informatie op te halen. Bijvoorbeeld met e-mail. Dit kan onverwachts tot hoge kosten leiden. Je kunt deze diensten het beste handmatig ophalen tijdens je vakantie. Dit doe je bij de instellingen van de dienst.
Zet je dataverbinding in het buitenland uit. Dit doe je via de instellingen van je toestel. De tarieven voor internetten in het buitenland liggen namelijk véél hoger dan in Nederland. Kies eerder voor een internetcafé of maak gebruik van hotspots, dat is goedkoper. Zie de mondiale Wi-Fi Hotspot Finder voor alle locaties.
Vanaf 1 juli 2010 geldt in een EU-land een datalimiet van ongeveer 60 euro per maand, tenzij je een hoger of lager limiet hebt gekozen. Vanaf 1 juli 2012 geldt dat ook voor landen buiten de EU. Je krijgt een waarschuwing zodra je 80% van je limiet hebt bereikt. Zodra je limiet helemaal is bereikt, wordt je internetverbinding verbroken, tenzij je hebt aangegeven dat je die maand wilt blijven dataroamen. Vanaf 1 juli 2013 geldt in een EU-land een maximumtarief van 54 eurocent per MB. In 2014 wordt het maximumtarief verlaagd naar 24 eurocent per MB.

(bron: http://www.bellen.com/mobiel/checklist-mobiel-bellen-en-internet-op-vakantie)

Bent u nog geen klant van TCA?

Stuur ons drie recente facturen van uw mobiele provider en wij vertellen u wat u bij de eerst volgende verlenging kunt besparen als u wel zaken doet met TCA.