Klantcase Dorenbos Vervoer Management

Over Dorenbos Vervoer Management: van reparatie naar transportatie.

In 1957 begonnen als reparatiegarage van (brom)fietsten en auto’s en uitgegroeid tot het grootste taxibedrijf van Noord-Nederland: Dorenbos Vervoer Management is gerenommeerd in heel Drenthe, Groningen en Friesland. Dorenbos is gespecialiseerd in personenvervoer, met name contractvervoer, en biedt daarnaast vliegveldservices aan in Nederland, België en Duitsland. Ook straattaxi vervoer is bekend terrein voor Dorenbos. TCA verzorgt sinds 2017 voor 800 werknemers verdeeld over 8 vestigingen de complete IT-, en telefonie-omgeving voor Dorenbos.

Dorenbos neemt taxibedrijf VMNN over: twee ICT-systemen worden één.

“De ICT-uitdaging was voor ons eigenlijk drieledig. Ten eerste wilden we van twee plan-, en administratiesystemen naar één systeem. Ten tweede wilden we af van de situatie waarin we binnen het bedrijf een serverruimte hadden met eigen servers. We wilden migreren naar de cloud met ons beheer volledig uitbesteed. Ten derde waren onze telefoonsystemen verouderd. In de nieuwe situatie moest onze telefooncentrale gekoppeld kunnen worden aan onze database. Kortom, op meerdere gebieden wilden wij innoveren en moderniseren. Wij hebben eerst de ICT-leveranciers van VMNN (TCA, red.) en Dorenbos de kans gegeven om een offerte uit te brengen. Toen werd al redelijk snel duidelijk dat één van de huidige leveranciers precies begreep wat onze wensen en eisen waren.”

Foto Bert Jakobs op werklocatie buiten

“De enige reden die ik kan verzinnen om TCA niet aan te raden is omdat concurrenten dan ook profijt hebben van dezelfde voordelen als wij.”

“Bij TCA weet je wat de oplossing kost en komen er geen nare verassingen bij. Een offerte van TCA dekt alles.”

TCA als duidelijke winnaar

TCA kwam als beste uit de bus in deze offerteronde. Jakobs en andere stakeholders waren het erover eens: het was niet nodig om nog andere partijen te vragen offertes uit te brengen.
“TCA was voor de overname al 10 jaar leverancier voor VMNN en voelde precies aan waar we naar toe wilden. Ze wisten wat voor ons belangrijk en minder belangrijk was. Vergeleken met de leverancier van Dorenbos kon TCA beter invulling geven aan waar wij naar op zoek waren. Daarnaast waren de prijzen die genoemd werden in de offerte concreter opgesteld en beter te verantwoorden. Bij TCA weet je wat de oplossing kost en komen er geen nare verassingen bij. Een offerte van TCA dekt alles.”

De oplossing: migreren naar de cloud met CTI, Computer Telefoon Integratie.

Het nieuwe Dorenbos migreert in 2017 naar de TCA cloud met één plan-, en administratiesysteem en een CTI-oplossing, software die de telefooncentrale koppelt aan de cloudwerkplek. “Als een klant belt en het telefoonnummer bekend is in ons systeem, dan komen de klantgegevens gelijk op het beeldscherm van de telefonist(e) te staan. Het plannen van een rit is daarmee een stuk efficiënter geworden. De telefonist(e) hoeft namelijk niet meer te vragen om de naam, het adres en andere specificaties van de ritaanvrager. Ook voelt onze klant zich nu beter herkend. Stel je voor dat een vaste klant elke keer opnieuw moet vertellen dat er een rollator mee moet in de taxi. Dat is natuurlijk heel vervelend. Een ander bijkomend voordeel ten gevolge van de CTI-oplossing is dat de telefoongesprekken korter zijn geworden.” De oplossing van TCA leidt dus niet alleen tot een hogere tevredenheid onder werknemers en klanten, maar bespaart ook tijd – en daarmee geld – voor het taxibedrijf.

En als er iets mis gaat…

Als we vragen of er wel eens wat mis gaat bij Dorenbos op het gebied van IT en telefonie blijft het eerst even stil. Na een korte denkpauze vertelt Jakobs:“Natuurlijk kom je altijd wel wat kleine dingen tegen, maar TCA pakt alles naar verwachting op. De migratie en implementatie gingen goed en ik ben eigenlijk alleen maar positief over de oplossing van TCA. Zo hebben wij na de migratie naar de cloud door omstandigheden wel eens wat problemen gehad met de elektriciteitsvoorziening op één van onze locaties. Vóór de migratie had uitval van elektriciteit echt een grote negatieve impact, want dan waren we simpelweg niet meer bereikbaar. Voor een taxibedrijf dat gemiddeld meer dan 2000 telefoontjes per dag verwerkt is het zelfs nog een understatement om te zeggen dat uitval van het telefonie en IT-systeem een groot probleem is. Maar nu we werken met de cloudoplossing van TCA kunnen telefonisten gewoon afreizen naar een andere locatie en daar alsnog aan het werk. Overal waar een computer en een telefoon staat kunnen ze inloggen op hun werkplek. TCA weet hoe belangrijk continuïteit voor ons is. Als we onverhoopt toch een storing hebben gaan zij meteen voor ons aan de slag.”

“TCA weet hoe belangrijk continuïteit voor ons is. Als we onverhoopt toch een storing hebben gaan zij meteen voor ons aan de slag.”

Aanraden?

Als er gevraagd wordt aan Jakobs of hij andere taxibedrijven de oplossing van TCA zou aanraden stemt hij in, maar plaatst daarbij – gekscherend – toch een kanttekening “Ja natuurlijk zou ik TCA aanraden bij andere bedrijven in de vervoersbranche. De enige reden die ik kan verzinnen om TCA niet aan te raden is omdat concurrenten dan ook profijt hebben van dezelfde voordelen als wij. Of we dat moeten hebben weet ik zo nog net niet.” Jakobs sluit af met een kort en simpel advies voor taxibedrijven die problemen ondervinden met hun huidige ICT-leverancier of systeem: “Als je als taxibedrijf wel eens ICT-problemen ondervindt zou ik zeggen, joh, gewoon een keer naar TCA bellen en vraag een gesprek aan.”

Deze oplossing heeft ons in 2018 een landelijke nominatie opgeleverd voor best cloud communication project van de Telecom Inspirience Awards. Wij maken uw complexe ICT-uitdagingen eenvoudig. Weten wat wij voor u kunnen doen?

Logo voor de Telecom Inspirience Awards 2018
Word ook onze partner
Terug naar alle klantcases
Foto Bert Jakobs op de werkvloer

Meer leren over het aanpakken van uw ICT-uitdagingen? Op de hoogte blijven van ICT-ontwikkelingen en wat wij doen? Schrijf u in voor premium content van TCA en ontvang nieuwsbrieven, blogs & whitepapers over ICT-ontwikkeling & innovatie anno 2019.

Let op: u onvangt een e-mail waarmee u de inschrijving moet bevestigen.

Ontvang premium Content van TCA over ICT in het Bedrijfsleven
Onze blogs en nieuwsbrieven worden gelezen door honderden klanten en andere geïnteresseerden. Bekijk ons privacybeleid hier
Check uw e-mail om uw bevestiging van inschrijving te voltooien.